blog-img

sadržaj sa začinjenim pristupom

Tradicionalni mediji još uvijek su važan marketinški kanal

Print is Dead, Long Live Print

„Ljudi su postali ovisni. To je kao novinarski crack“, kaže publisher Daily Mailovog web sitea, Martin Clark. Svojevrsna renesansa koja im se dogodila nakon prelaska s tiska na online, pokazala je da su čitatelji i više nego zainteresirani za tradicionalno novinarstvo. I blogovi su pompozno najavljeni kao digitalna smrt sa kosom koja će do temelja izmijeniti medijski globalni krajolik. Upravo suprotno, najčitaniji blogovi preselili su na web izdanja tiskovina i postali njihov sastavni dio. Transformacija i globalizacija konvencionalnih medija, u prvom redu dnevnih novina, zapravo je donijela novu publiku i nezamislive brojke. Novine poput Daily Maila, The Guradiana ili The New York Timesa, sada možemo čitati baš svi, kako mi na zapadnom Balkanu, tako i ostatak zemaljske kugle, a broj čitatelja, na dnevnoj bazi, daleko premašuje postignuća u printu. Print nije mrtav – samo je u određenom segmentu promijenio format i preselio online. Ni glazbu nismo prestali slušati kada su kasete završile u ropotarnici povijesti, niti filmove gledati kada je video format prešao na digitalu, ni radio slušati, pa nećemo prestati ni čitati kvalitetan sadržaj.

Video Killed the Radio Star

Istovremeno, nema ni najmanje naznake da gledanost televizije pada. U Deloitte-ovom TMT (Tehnologije, Mediji, Telekomunikacije) izvješću za 2015. godinu navedeno je kako je ukupno vrijeme potrošeno na gledanje kratkih videa na internetu zauzima manje od 3% gledanja svih videa koji se u cijelom svijetu vide tijekom godine. Drugim riječima, ta forma, također najavljena kao forma budućnosti koja će promijeniti svijet, neće ugroziti televiziju. Deloitte predviđa da kratki video nikada neće preuzeti dominaciju.

Kada javnost treba autoritet, kada želi znati što se događa, konvencionalni mediji igraju glavnu ulogu.

O tome svakako treba voditi računa pri kreiranju marketinških i PR kampanja. Posljednjih je godina bilo jako kul i hipsterski apostrofirati s Print is dead, mi idemo samo online, misleći pri tome na kampanje koje uključuju isključivo društvene medije. I u tome zapravo leži zamka – zašto bi uopće društvene medije uspoređivali s novinarstvom? Može li 140 znakova na Twitteru, status na Facebooku ili pak 30-sekundni klipić na YouTubeu zadovoljiti vašu potrebu da doznate što se događa u svijetu? Vezano uz izbjegličku krizu na primjer? Konverziju kredita u švicarskim francima? Vremensku prognozu? Može li prenijeti ključne poruke vašeg brenda? Društveni mediji su itekako korisni i važni, ali uspoređivati ih s tradicionalnim medijima i dalje, uistinu gubi svaki smisao.

Print is not dead

„Posebno oni koji ne znaju kako brendu omogućiti ulaz u print medije, i dalje inzistiraju na tezi da offline mediji više nisu važni. Kako ja to vidim, tradicionalni mediji odnose se na content (sadržaj), dok su social media contact (kontakt). Oba tipa su važa. Telefon – najranija društvena mreža – nije spriječio ljude da čitaju novine. Neće ni društveni mediji.“, kaže prekaljeni PR-ovac Alex Singleton u knjizi „The PR Masterclass.“

Prema istraživanju koje je proveo BIA Kelsey, direktna pošta još uvijek drži 43% od ukupnog udjela u lokalnom maloprodajnom oglašavanju. Pitney Bowes ustvrdio je da 76% malih poduzeća koristi tiskani i digitalni marketing.

A prema Deloitte-ovom istraživanju knjige u tiskanom izdanju i dalje će dominirati izdavačkom industrijom i prodavat će se pet puta bolje nego e-knjige. 62% mladih između 14 i 24 godine preferira kupovati knjige u tiskanom obliku zato što ih vole skupljati i žele pune police. Uz to, mladi ih čitaju u jednakoj mjeri kao i stariji ljudi i voljni su ih plaćati. A, znate kako se kaže, na mladima svijet ostaje.

Izvor: Poslovni turizam, 27.10.2015.