sadržaj sa začinjenim pristupom
Zašto su medijska putovanja moćan PR alat u turizmu?
U subotu, 28.ožujka 2015. u britanskim visokotiražnim subotnjim novinama The Sun, koje se tiskaju u 1,8 milijuna primjeraka objavljen je izuzetno afirmativan i zanimljiv tekst o Dubrovniku kao King's Landingu. 30. ožujka prestižni američki Forbes, donosi tekst naslovljen Igra prijestolja mijenja Hrvatsku u Kraljevstvo turizma i filmskih putovanja. Švicarski magazin Luxury Life Magazine u svom proljetnom izdanju donosi prilog o Hrvatskoj na šest stranica. A sve to zato što je Jessica Mellor, novinarka The Sun-a boravila u Dubrovniku krajem siječnja kao dio grupe novinara na organiziranom medijskom putovanju.
Medijska putovanja izuzetno su značajan PR alat za industriju putovanja. I dok je gotovo nemoguće marketinški budžet uklopiti u internacionalna tiskana izdanja, koja često iznose i više desetaka tisuća eura po stranci oglasa, medijska putovanja mnogo su dostupniji i učinkovitiji put do ciljane publike. Ukoliko su vaše target skupine vezane uz internacionalno tržište, udružite snagu i sinergiju s još nekoliko drugih turističkih pružatelja usluga iste destinacije – npr. lokalna turistička zajednica, hotel ili resort, avio kompanija, lokalni proizvođač vina i maslina… – to će omogućit dolazak novinara doslovno s drugog kraja svijeta, i očekivano, pozitivan feedback u medijima.
Dekadentni Cannes? Vječni i romantični Pariz? Ili možda čarobni Lanzarote, vulkanski otok na Kanarima? Pokušavam vratiti u sjećanje sva predivna medijska putovanja koja me prate cijelu karijeru. Naime, prije nego što sam kao PR menadžerica i sama počela organizirati press tripove za različite klijente, iz različitih industrija, u dugogodišnjoj novinarskoj karijeri, zahvaljujući press tripovima, vidjela sam toliko fantastičnih gradova, hotela, zemalja… Činjenica je da su danas i budžeti znatno tanji i putovanja manje egzotična, a novinarske redakcije doslovno desetkovane krizom. Važno je o tome voditi brigu i datum press tripa vezati uz kraj tjedna – od petka do nedjelje – kako bi se novinari, unatoč tome što ih je malo i bore se s rokovima, mogli odazvati.
Riječ je o organiziranim putovanjima za medije, odličnom PR alatu kojeg koriste gradovi, resorti, hoteli… kako bi u medijima ostvarili pozitivan publicitet. Organizacija press tripova uključuje razrađen plan aktivnosti, a nakon što se novinari vrate dome, očekuje se da objave članak, reportažu ili blog o destinaciji. Je li fam trim ista stvar? Da. Ovo “fam” dolazi od “familiarization trip”.
Press tripove možemo podijeliti u dvije kategorije: organizirani grupni press tripovi i individualna putovanja.
Organizirana putovanja uključuju od 2 do 20 ljudi, sve preko toga može biti organizacijski prekaotično i podrazumijevaju organizirani prijevoz, smještaj, hranu i dodatne izlete ili aktivnosti koji će u najboljem svjetlu prikazati vašu destinaciju. Ono što je izuzetno važno, nemojte pretjerati sa aktivnostima, izletima, obilascima, degustacijama… nemojte zaboraviti ostaviti i slobodno vrijeme koje je svima potrebno na bilo kojem putovanju. Bar nekoliko sati dnevno.
Individualna putovanja podrazumijevaju posjet novinara, urednika i bloggera u vlastitom aranžmanu. Najčešće je riječ o vikend putovanju na koje povedu partnera ili prijatelja.
Potrebno je, za početak, odrediti termin, najbolje izvan visoke sezone, krajem tjedna. Raspored putovanja grafički i tekstualno uobličite u kreativnu i zanimljivu digitalnu pozivnicu koja treba sadržavati sve ključne informacije – o prijevozu, obrocima, izletima, slobodnom vremenu, kontaktu organizitora.
Press trip ne znači godišnji odmor za novinare. Važno je novinarima prenijeti sve ključne poruke vašeg brenda. Također, potrebno je pripremiti i press kit s materijalima, PR objavama i fotografijama visoke rezolucije.
Prije nekoliko godina vodila sam grupu novinara iz Hrvatske, Slovenije i Srbije na press putovanje u Guetersloh, središnjicu tvrtke Miele, mercedesa bijele tehnike, kako ju nazivaju, na sjever Njemačke. Fasciniralo me je što u toj tvrtci postoji cijeli odjel koji vodi brigu o medijskim putovanjima, a redovito ih posjećuju novinari od Australije, Japana do naše regije. Svaki detalj bio je pomno osmišljen, od posjeta tvornici gdje su se novinari uvjerili u kvalitetu i tehničke inovacije, savršenih restorana, odlaska na mjuzikl u kazalište, kulinarskg spektakla, na kojem su novinari, podijeljeni u dva tima, uz vodstvo vrhunskog chefa kuhali na vrhunskim Miele kućanskim aparatima. Rezultiralo je to, naravno, sjajnim publikacijama i iskrenom preporukom treće strane, koja brendu daje pravi i iskren kredibilitet.
U tome je bit cijele priče. Putovanja su emotivan doživljaj, pamtit ćemo ih ako su u nama izazvala pozitivne emocije. Uspješno medijsko putovanje rezultirat će iskrenim, autentičnim i emotivnim medijskim objavama. A tu emociju naprosto ne možete kupiti zakupom medijskog prostora.
Izvor: Poslovni turizam, 27.04.2015.