blog-img

sadržaj sa začinjenim pristupom

Kako iskoristiti popularnost blogera u turizmu?

Blogeri su u prvim redovima. Doslovno. Bila je to, sada već relativno davna 2009. godina, kada se dogodio presedan. Na Tjednu mode u Milanu poznati modni dvojac Dolce&Gabbana u prvi su red, rame uz rame sa slavnim urednicima smjestili i modne blogere opremljene laptopima sa zadatakom da uživo prate i komentiraju reviju. Baš kao kolumnisti u prestižnim časopisima, čije se nove kolumne s nestrpljenjem iščekuju i sa strahopoštovanjem iščitivaju, i najpoznataji blogeri danas imaju veliku zajednicu sljedbenika i obožavatelja. No, nije mi ovdje namjera uspoređivati ih s novinarima; smatram, naime, kako blogeri nisu novinari novog stoljeća, kako ih vole nazivati suvremeni kroničari, već naprosto - nova vrsta medija. Činjenica je kako stotine milijuna blogova obitava u online orbiti i svaki ih je dan sve više. Pokrivaju gotovo sve teme, od mode i ljepote, gastronomije, politike, sporta do putovanja... Subjektivni su, emotivni, privlačni, vizualno atraktivni, svježi, neposredni, interaktivni, a njihovi najumješniji autori imaju zvjezdani status. Namjera mi je, pak, ukazati kako su blogovi postali moćno komunikacijsko oruđe i platforma koja vašem brendu može osigurati subjektivnu i interaktivnu komunikaciju i veću prepoznatljivost.

Blogovi i industrija putovanja

Posljednjih godina sve je veća potražnja za autentičnim, autohtonimuslugama i sadržajima; turisti žele priču, iskonski doživljaj, oni više nisu pasivni, žele istražiti lokaciju, lokalne običaje, hranu... Stoga su i marketinški alati u industriji putovanja doživjeli svojevrsnu renesansu. Među prvima to je prepoznao TripAdvisor i uvažio vrijednost informacija «iz prve ruke». Danas slovi kao najveći svjetski turistički portal i okuplja najmnogoljudniju putničku zajednicu na svijetu, dosežući gotovo 315 milijuna posjetitelja mjesečno s više od 200 milijuna recenzija koje pokrivaju više od 4,4 milijuna smještajnih objekata, restorana i turističkih atrakcija.

Stoga – blogajte! Vodite sami svoj blog s preporukama, savjetima, lokalnim pričama protkanim legendama, zanimljivostima, poviješu, jedinstvenošću lokacije... i ostvarite suradnju s drugim blogerima koji će na svojim stranicama, vašim stranicama i društvenim medijima dijeliti multimedijske sadržaje koji otkrivaju njihova putovanja, iskustva i avanture. Preporuka zlata vrijedi, a tražilice vole indeksirati blogove.

Blog je koristan

Činjenica je da kompanije koje pišu blog tri puta tjedno ostvaruju pet puta više prometa od onih koje nemaju službeni blog (Izvor: HubSpot). Jednom kad kreirate bazu korisnika koji će vas redovito pratiti i čitati, taj broj može samo rasti. Blogove ne čitaju samo potencijalni gosti, nego i drugi blogeri i novinari, koji mogu prenijeti priču dalje - tako kreće WOM efekt (Word of mouth), pa se blog lako može pretvoriti u odličan PR.

Blog ima kredibilitet

Prema provedenim istraživanjima na internetu, blog se smatra jednim od pet najpouzdanijih informativnih izvora kojima ljudi vjeruju. Svakog dana kreira se 70.000 novih blogova, a svaki peti blog kreiran je u poslovne svrhe. Japanska Nacionalna turistička organizacija pokrenula je veliku kampanju u suradnji s tri poznata blogera kako bi zemlju promovirali novoj publici - Europljanima. Cilj im je povećati broj stranih posjetitelja na 20 milijuna do 2020., a kako bi u tome uspjeli, proširili su ciljna tržišta. Kampanju, očekivano, temelje na neizostavnim digitalnim alatima, a važan segment su društveni mediji i blogeri.

Blog je autentičan

Klasične marketinške kampanje ponekad imaju nikakav ili čak suprotan učinak. Sve manje ljudi vjeruje plaćenim oglasima i službenim web stranicima. Koliko li ste se samo puta «opekli» vjerujući isključivo službenim fotografijama i opisima hotelskih soba i sadržaja, a dolaskom na lokaciju, zatekli potpuno drukčije stanje stvari? Gosti žele preporuku treće strane, kojoj vjeruju. Blog u ovom slučaju predstavlja autentičan izvor potrebnih informacija koji može presuditi u izboru destinacije za putovanje. Blogeri neće koristiti vaše «ušminkane» materijale, sadržaj će kreirati sami.

Blog ima kvalitetan sadržaj

Dakle, sadržaj će sami kreirati i pri tome mu udahnuti život, svježinu, originalnost, kreativnost koja je tako potrebna komunikacijska alternativa suhoparnom marketinškom pristupu „copy paste“ informacija s weba, newslettera, letaka, brošura... Iskusni blogeri jako dobro znaju kako nešto prezentirati – reprezentativne fotografije, video sadržaji, priče, recepti autohtonih jela, pjesme... oni će prenijeti upravo ono što čitatelj želi osjetiti - emociju.

Izvor: Poslovni turizam, 29.06.2015.